sobota, 9 lutego 2013

Tatuaże

Witam! :D
Jak ferie? U mnie niestety tydzień chodzę już do szkoły, chociaż przyznam, mimo szybko zleconego czasu oceniam ferie jako pozytywne ;)
Ostatnio zainteresowałam się tatuażami. Do głowy wbił mi się pomysł, aby zrobić sobie jeden na nadgarstu, jednak są to na razie plany, które mogą być nie wykonane. Jednak zawsze warto przyjżeć się informacjom na temat.
Może na sam początek, dowiemy się conieco co to jest tatuaż?


Tatuaż – dowolny znak graficzny na ciele powstały w wyniku trwałego wszczepienia za pomocą specjalnej igły barwnika pod skórę. W Polsce tatuaż mogą sobie zrobić osoby, które ukończyły 18 rok życia - nie ma jednak ustawy, czy rozporządzenia, które dokładnie regulowałoby kwestię robienia tatuażu przez osoby niepełnoletnie. Przed ukończeniem 18 roku życia tatuaż można zrobić jedynie po wyrażeniu zgody przez opiekunów prawnych.
(wikipedia.org)

Jak się wykonuje tatuaż?
Metody tatuowania zmieniały się na przestrzeni lat. Trudno jednoznacznie stwierdzić, która z nich jest najlepsza najmniej bolesna. Obecnie za trzy najpopularniejsze uznaje się:
  • wydzierganie danego malunku na skórze za pomocą specjalnej maszynki z igłą. Ten sposób uznawany jest za najmniej bolesny, a dodatkowo szybki;
  • zaznaczenie konturu ostrym narzędziem i wprowadzenie barwnika na ranę;
  • zanurzanie nici wykonanych ze ścięgien zwierzęcych w wybranym barwniku i wprowadzenie ich pod skórę za pomocą igły.

Plusy i minusy zrobienia tatuaży:
Plusy:
  • ozdoba ciała;  często może być dodatkiem do strojów.
  • pokazanie swojej oryginalności, przynależności do danej grupy społecznej.
Minusy:
  • jest to decyzja na cale życie; tatuaż zrobiony w profesjonalnym  jest trwały, usuwanie jest bardzo bolesne i kosztowne.
  • tatuowanie jest bolesne.
  • gdy wybierzemy złe studio, można zarazić się różnymi chorobami krwi; trzeba dokładnie sprawdzić studio, w którym mamy zamiar zrobić tatuaż.

Rzeczy, które musisz zrobić przed wykonaniem tatuażu:
  • wybrać wzór; często w studiach tatuaży dostępne są książki z przykładowymi wzorami, jednak zawsze można być oryginalnym i stowrzyć własny projekt.
  • dowiedzieć się o studiu; sprawdzić preferencje, opinie, efekty pracy, tatuażystów.
  • gdy nie skończyło się 18 roku życia trzeba mieć pozwolenie rodziców, lub prawnych opiekunów; nielegalne jest wykonywanie tatuaży osobom nieletnim, bez zgody opiekuna. 

A teraz inspiracje tatuaży:


























4 komentarze:

  1. ja planuje tatuaż jeszcze w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak byłam młodsza chciałam zrobić sobie tatuaż na stopie lub na karku. Z wiekiem mi przeszło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałabym sobie zrobić tatuaż, ale sama już nie wiem jaki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję za miły komentarz, mam nadzieję, że Ci się u mnie spoddobało na tyle, żeby zaobserwować i wpadać częściej ;))

    OdpowiedzUsuń

Co sądzisz o poście, co byś zmieniła/zmienił w blogu/wyglądzie/poście? Dzięki Tobie ten blog może być coraz lepszy!
Dziękuję za komentarze, na pewno odwięczę się :D
Jeżeli obserwujesz, napisz, ja też będę chętnie obserwować :)