sobota, 15 grudnia 2012

Bittersweet

Witam serdecznie :D
Dłuuugo mnie tu nie było. Ale cóż, postanowiłam dodać notkę. Stwierdziłam, że pora na nią :D A więc dzisiaj będzie ogólnie o paznokciach.

Wiele osób ma problemy z paznokciami. Często łamią się, lub jest problem z dochowaniem ich, poprzez obgryzanie. Sama mam wiele problemów z paznokciami. Chciałabym mieć takie jak moja koleżanka, twarde, które się w ogóle nie łamią i bardzo łatwo je uchodować. Przeglądałam ostatnio wiele stron, z poradami, co zrobić, by mieć piękne, twarde paznokcie. Oto rady jakie znalazłam:



1. Paznokciom szkodzą środki chemiczne. Tak samo jak dłonie wysuszają się poprzez zmywanie naczyń, podług, czy po prostu przez kontakt ze środkami chemicznymi, tak sprawiają one, że paznokcie stają się bardziej łamliwe. Niszczą płytkę paznokcia. Dlatego wszystkie prace domowe najlepiej jest wykonywać w gumowych rękawiczkach, które chronią dłonie i paznokcie.

2. Zmywacze acenatnowe także źle wpływają na paznokcie. Wybierając je postawmy na bezacetanowe z dodatkiem olejków roślinnych, które mają dobry wpływ na paznokcie.

3. Dobrym pomysłem są lakiery do paznokci z olejkami, które chronią i sprawiają, że paznokcie są twardsze. Są dostępne w każdej drogerii (polecam firmy nutrogena) oraz w aptekach.

4.Zmień dietę (bogatą w krzem, magnez i cynk), lub stosuj tabletki z witaminami, które mają za zadanie zminimalizować łamliwość paznokci. Najlepiej dopytać się w aptece, jakie tabletki farmaceuci polecają.


Także sporo osób ma problemy z obgryzaniem swoich paznokci. Jest to fatalny nawyk. Momentami człowiek chciałby mieć długie, ładne paznokcie, jednak niestety, poprzez obgryzanie może dochować się tylko trochę, bo od razu je obgryzie. Oto sposoby, na nie obgryzanie paznokci:

1.Odżywki, które są niesmaczne w smaku. Maluje się nimi paznokcie i gdy wkłada się je do buzi odczuwa się nieprzyjemny smak. Dostępne są w każdej drogerii.

2.Zajęcie czymś rąk, lub buzi. Jeżeli w ręku trzymamy jakąś rzecz, to przestaniemy wkładać palce o buzi. Tak samo, jeżeli mamy w buzi cukierka, lub gumę, to zajmiemy się nią.

3. Ładnie pomalowane paznokcie. Jeżeli zaoszczędziłaś pieniądze możesz udać się do manikiurzystki, lub sama pomalować paznokcie w ciekawy sposób. Nie będzie chciało Ci się marnować tak ciężkiej pracy.


Znalazłam wiele inspiracji jak pomalować paznokcie:

(wspaniały sposób, sama kilka razy wykonałam takie paznokcie)




Mam nadzieję, że się podoba :) W tym tygodniu planuję jeszcze świąteczny post, z inspiracjami, pomysłami na prezenty, dekoracje, ciasta, jak i kreacje :)






1 komentarz:

Co sądzisz o poście, co byś zmieniła/zmienił w blogu/wyglądzie/poście? Dzięki Tobie ten blog może być coraz lepszy!
Dziękuję za komentarze, na pewno odwięczę się :D
Jeżeli obserwujesz, napisz, ja też będę chętnie obserwować :)